دستورالعمل صدور اقامت و خروج و مراجعت برای دانشجویان اتباع شاغل به تحصیل دستورالعمل صدور اقامت و خروج و مراجعت برای دانشجویان اتباع شاغل به تحصیل

 | تاریخ ارسال: 1401/8/21 | 
آیین نامه صدور اقامت و خروج مراجعت
زمان اجرا از تاریخ ۱۴۰۱.۰۸.۱۷ به بعد
 
موضوع: دستورالعمل صدور اقامت و خروج و مراجعت برای دانشجویان اتباع شاغل به تحصیل
به منظور روان سازی ارایه خدمات کنسولی و تسهیل در امور مربوط به امور اقامتی دانشجویان بین الملل دانشگاه و پیرو اجرای نامه شماره ۱۳۰۶۶/۴/۴۱ مورخ ۳۰/۲/۱۴۰۰ و در راستای نامه شماره ۶۷۶۵۴/۴/۴۱ مورخ ۶/۶/۱۴۰۱ برای صدور اقامت، تمدید اقامت و خروج و مراجعت دانشجویان اتباع، رعایت موارد ذیل ضروری می­باشد.
درخواست صدور پروانه اقامت برای دانشجویان اتباع در بدو ورود و پس از مشخص شدن وضعیت ثبت نام به مدت یک سال می­­باشد.
درخواست صدور پروانه تمدید اقامت برای دانشجویانی که سال نخست اقامتی خود را بدون داشتن مشکلات آموزشی(طبق نظر حوزه معاونت محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی و بر اساس آیین نامه‌ها و مقررات آموزشی و حضور در کلاس­ها) گذرانده باشند با توجه به مقطع تحصیلی تا پایان دوره تحصیل هر دانشجو و بر اساس جدول تبصره ۴ خواهد بود. دانشجویان با معدل پایین‌تراز ۱۷ همچنان یکساله تمدید خواهند گردید.
دانشجویانی که اقامت آن­ها از پلیس مهاجرت به صورت طول دوره اخذ شده برای خروج و مراجعت نیازی به تکمیل پرونده ندارند و می‌توانند با همراه داشتن گذرنامه خود در مرزها حداکثر ۴ بار در سال اقدام به خروج و مراجعت نمایند.
جهت تعیین وضعیت تحصیلی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه در پایان هر ترم تحصیلی استعلام وضعیت تحصیلی ایشان از حوزه معاونت محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی ضروری خواهد بود.
درصورت اخذ اقامت طول دوره تحصیلی برای دانشجویان بین‌الملل دانشگاه و محرز شدن عدم رعایت شیوه نامه آموزشی از طرف ایشان ضمن اعلام اسامی این گونه دانشجویان و مکاتبه با سازمان امور دانشجویان اقامت ایشان از طرف پلیس مهاجرت لغو خواهد شد.

تبصره ۱: درصورتی که دانشجویی در ترم تحصیلی از مرخصی استفاده کند و یا مشروط گردد تمدید اقامت ۶ ماهه انجام خواهد گرفت.
تبصره ۲: صدور اقامت پس از سال اول به شرط اخذ حداقل واحد مقطع تحصیلی بر اساس قوانین آموزشی مطابق ضوابط زیر انجام خواهد گردید.
تبصره ۳: این آیین نامه بر اساس جدول ذیل (مقطع تحصیلی و سال ورود به دانشگاه) قابل اجرا خواهد بود.
 
مقطع ورودی
کارشناسی پیوسته از سال ۱۳۹۸ به بعد
کارشناسی ارشد ناپیوسته از سال ۱۴۰۰ به بعد
دکتری ناپیوسته از سال ۱۳۹۸ به بعد

تبصره ۴: شرایط تمدید اقامت بر اساس جدول ذیل قابل اجرا خواهد بود.
 
مقطع معدل مدت تمدید
کارشناسی بالای ۱۷ ۳ ساله
کارشناسی ارشد بالای ۱۷ ۲ ساله
دکتری بالای ۱۷ یا احراز صلاحیت پژوهشی ۳ ساله



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 5630 بار   |   دفعات چاپ: 182 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر